Gdzieś między Polską a Niemcami, a szczególnie w NRD

Żegnaj NRD Extra: Prawdziwe NRD

Poskanowałem już większość slajdów z NRD i wybrałem do tej notki kilka przedstawiających prawdziwe NRD. Nie berlińskie pokazówki, nie targi w Lipsku, nie główne, odstawione ulice, nie słynne zabytki. Tylko zwykłe, małe miasteczka. Wszystkie zdjęcia są z roku 1988.

Na początek Eisenach (nie wiem dlaczego slajd jest uszkodzony mechanicznie, chyba był pierwszy z 39 i w laboratorium zahaczyli).

Eisenach - toaleta publiczna, NRD, 1988

Eisenach - toaleta publiczna, NRD, 1988

Ta budka na środku jest tym, na co wygląda, ale fajnie się nazywa po DDR-Beamtendeutsch, tego się nie da przetłumaczyć z zachowaniem śmiesznej pompatyczności oryginału.

Eisenach - toaleta publiczna, NRD, 1988

Eisenach - toaleta publiczna, NRD, 1988

Następne zdjęcie jest z Langewiesen - miasteczka sąsiadującego z Ilmenau. To nie jest pokazówka dla turystów, bo turystów to tam nie było.

Langewiesen, NRD, 1988

Langewiesen, NRD, 1988

W Polsce, w końcu lat 80-tych to drewniane wozy konne generalnie miały już pozakładane ogumione koła od samochodów.

Teraz zdjęcia z Rudolstadt - szarość, smutek, beznadzieja - typowe NRD:

Rudolstadt, NRD, 1988

Rudolstadt, NRD, 1988


Rudolstadt, NRD, 1988

Rudolstadt, NRD, 1988


Rudolstadt, NRD, 1988

Rudolstadt, NRD, 1988


Rudolstadt, NRD, 1988

Rudolstadt, NRD, 1988

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dotyczy:

Kategorie:DeDeeRowo

Sledz donosy: RSS 2.0

Wasz znak: trackback

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


7 komentarzy do “Żegnaj NRD Extra: Prawdziwe NRD”

  1. red.grzeg pisze:

    @”W Polsce, w końcu lat 80-tych to drewniane wozy konne generalnie miały już pozakładane ogumione koła od samochodów.

    Z tego co ja pamiętam to bardzo różnie z tym bywało, ogumione koła to był raczej wyjątek niż norma. Ale ja pochodzę z małopolskiego miasteczka.

  2. cmos cmos pisze:

    Z tego co ja pamiętam to bardzo różnie z tym bywało, ogumione koła to był raczej wyjątek niż norma.

    Ja sobie nie przypominam drewnianych kół, ale nie będę się upierał że nie było.

    Ale ja pochodzę z małopolskiego miasteczka.

    To chyba jest to, bo ja z Ziem Wyzyskanych, u nas było pewnie bogaciej.

  3. wlv pisze:

    Na „Beduerfnisanstalt” wujek Gugiel jako pierwszy wynik daje coś takiego en.wikipedia.org/wiki/File:Annweiler_Beduerfnisanstalt.JPG coś takiego, w Nadrenii-Palatynacie.

  4. cmos cmos pisze:

    @wlv

    Chyba masz jednak rację, że to nie DDR-Deutsch. Ale śmieszne jest mimo to.

  5. cmos cmos pisze:

    Małe ogłoszenie: Przygotowuję notkę o rolnictwie w NRD (porównanie z polskim) i chciałbym sprawdzić parę danych statystycznych o rolnictwie okresu PRL-u. No i nie mogę ich wyguglać, a dostępne dane GUS-u są dopiero od około 2000. Czy ktoś zna może odpowiedni adres w sieci? Albo ma może starszy rocznik statystyczny i mógłby mi parę rzeczy podać?

  6. karakachanow pisze:

    A jakie dokładnie dane Ci są potrzebne? W moich tablicach geograficznych mam całkiem sporo plonów, zbiorów, ciągników itp. llll na vp.pl jakby coś.

  7. karolkrz0 pisze:

    Witam. Posiadam w swojej biblioteczce Rocznik Statystyczny GUS 1986. Jeśli interesują Pana dane z tej książki, proszę napisać na adres: http://www.karolkrz1@onet.pl

Skomentuj i Ty

Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników. Podziękowania proszę kierować do spamerów